Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 904 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,9 %22,0 %1 320 00053 %
Yle TV234,8 %39,1 %1 535 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %812 00033 %
Yle yhteensä59,3 %63,5 %1 728 00070 %
MTV310,2 %11,3 %1 252 00051 %
Sub4,2 %3,8 %986 00040 %
AVA1,9 %2,1 %613 00025 %
C More Total0,6 %0,2 %222 0009 %
MTV yhteensä16,9 %17,4 %1 457 00059 %
Nelonen4,0 %3,8 %1 031 00042 %
Jim2,5 %2,1 %710 00029 %
Liv1,1 %1,0 %612 00025 %
Hero0,7 %1,1 %431 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %8,1 %1 261 00051 %
TV52,8 %2,7 %810 00033 %
Kutonen2,6 %1,5 %680 00028 %
Frii1,2 %0,8 %408 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0001 %
TLC0,6 %0,5 %383 00016 %
Warner Bros. Discovery7,3 %5,6 %1 045 00042 %
STAR Channel2,9 %2,4 %570 00023 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %596 00024 %
Disney Finland5,9 %4,1 %829 00034 %
Muut2,4 %1,4 %597 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 904 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.