Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %21,8 %1 359 00051 %
Yle TV235,2 %39,6 %1 671 00063 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,3 %862 00032 %
Yle yhteensä59,5 %63,7 %1 870 00070 %
MTV310,1 %11,3 %1 296 00049 %
Sub4,2 %3,8 %1 031 00039 %
AVA1,9 %2,0 %621 00023 %
C More Total0,6 %0,2 %237 0009 %
MTV yhteensä16,8 %17,3 %1 531 00057 %
Nelonen4,1 %3,8 %1 099 00041 %
Jim2,4 %2,1 %729 00027 %
Liv1,1 %1,1 %629 00024 %
Hero0,7 %1,1 %442 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %8,0 %1 344 00050 %
TV52,8 %2,7 %825 00031 %
Kutonen2,5 %1,5 %696 00026 %
Frii1,2 %0,8 %411 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0001 %
TLC0,6 %0,5 %386 00014 %
Warner Bros. Discovery7,2 %5,5 %1 069 00040 %
STAR Channel2,9 %2,5 %591 00022 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %604 00023 %
Disney Finland5,9 %4,2 %855 00032 %
Muut2,4 %1,4 %631 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 062 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.