Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 598 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,6 %18,5 %442 00065 %
Yle TV225,3 %28,2 %375 00055 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,0 %240 00035 %
Yle yhteensä46,6 %48,6 %530 00078 %
MTV314,8 %15,9 %462 00068 %
Sub3,3 %2,8 %276 00040 %
AVA4,6 %5,0 %233 00034 %
C More Total0,7 %0,3 %67 00010 %
MTV yhteensä23,4 %24,1 %496 00073 %
Nelonen5,7 %6,1 %356 00052 %
Jim2,2 %2,0 %200 00029 %
Liv2,1 %2,2 %247 00036 %
Hero1,0 %1,4 %121 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %11,6 %430 00063 %
TV53,6 %2,5 %253 00037 %
Kutonen1,3 %1,4 %189 00028 %
Frii4,1 %3,7 %170 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC3,7 %3,6 %165 00024 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,2 %353 00052 %
STAR Channel1,9 %2,0 %167 00024 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %170 00025 %
Disney Finland4,1 %3,8 %249 00037 %
Muut2,2 %0,7 %146 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %598 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.