Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %23,7 %1 406 00055 %
Yle TV220,7 %22,7 %1 377 00054 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,4 %844 00033 %
Yle yhteensä49,4 %49,8 %1 780 00070 %
MTV317,8 %19,9 %1 430 00056 %
Sub2,7 %2,5 %848 00033 %
AVA3,8 %4,2 %741 00029 %
C More Total0,5 %0,2 %213 0008 %
MTV yhteensä24,8 %26,7 %1 594 00063 %
Nelonen4,9 %5,1 %1 071 00042 %
Jim2,1 %1,9 %647 00025 %
Liv2,0 %2,0 %700 00028 %
Hero0,7 %1,0 %397 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %9,9 %1 314 00052 %
TV52,9 %2,4 %757 00030 %
Kutonen1,1 %1,0 %497 00020 %
Frii3,0 %2,7 %492 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,3 %2,7 %487 00019 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,9 %1 045 00041 %
STAR Channel1,9 %2,0 %465 00018 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %441 00017 %
Disney Finland3,6 %3,3 %699 00028 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %1,4 %527 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.