Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %20,5 %1 494 00059 %
Yle TV225,9 %25,5 %1 574 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %854 00034 %
Yle yhteensä52,0 %48,9 %1 820 00072 %
MTV319,3 %21,1 %1 478 00058 %
Sub2,3 %2,3 %826 00032 %
AVA3,6 %4,6 %764 00030 %
C More Total0,7 %0,2 %309 00012 %
MTV yhteensä25,8 %28,2 %1 639 00064 %
Nelonen4,6 %5,5 %1 163 00046 %
Jim1,6 %1,5 %660 00026 %
Liv1,8 %2,0 %757 00030 %
Hero0,7 %1,0 %480 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %10,1 %1 425 00056 %
TV52,3 %2,3 %833 00033 %
Kutonen1,0 %1,0 %567 00022 %
Frii2,9 %2,6 %553 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,9 %2,7 %549 00022 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,5 %1 164 00046 %
STAR Channel1,4 %1,4 %477 00019 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %476 00019 %
Disney Finland2,9 %2,8 %742 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,7 %1,6 %558 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.