Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,7 %1 200 00093 %
Yle TV225,7 %25,0 %1 136 00088 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %874 00068 %
Yle yhteensä58,0 %55,0 %1 236 00096 %
MTV317,4 %19,9 %1 125 00087 %
Sub2,3 %2,2 %708 00055 %
AVA3,2 %4,1 %671 00052 %
C More Total0,8 %0,2 %290 00023 %
MTV yhteensä23,7 %26,5 %1 184 00092 %
Nelonen3,9 %4,7 %905 00070 %
Jim1,7 %1,6 %579 00045 %
Liv1,2 %1,3 %605 00047 %
Hero0,7 %1,1 %472 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,5 %8,7 %1 005 00078 %
TV52,1 %2,1 %708 00055 %
Kutonen1,2 %0,6 %463 00036 %
Frii1,6 %1,5 %445 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC1,6 %1,5 %400 00031 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,9 %831 00065 %
STAR Channel0,9 %1,0 %383 00030 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %496 00039 %
Disney Finland2,9 %2,3 %623 00048 %
Muut1,8 %1,6 %490 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.