Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,4 %675 00094 %
Yle TV221,3 %20,0 %607 00085 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,4 %474 00066 %
Yle yhteensä54,9 %50,8 %689 00096 %
MTV321,4 %23,7 %626 00087 %
Sub1,6 %1,7 %359 00050 %
AVA3,8 %4,9 %364 00051 %
C More Total0,6 %0,0 %139 00019 %
MTV yhteensä27,4 %30,4 %656 00092 %
Nelonen4,0 %4,9 %487 00068 %
Jim1,3 %1,5 %297 00041 %
Liv1,5 %1,7 %332 00046 %
Hero0,7 %0,9 %232 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,5 %9,0 %553 00077 %
TV51,8 %1,9 %370 00052 %
Kutonen0,5 %0,4 %213 00030 %
Frii1,8 %1,8 %237 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,5 %2,3 %218 00030 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,4 %449 00063 %
STAR Channel0,6 %0,7 %200 00028 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %214 00030 %
Disney Finland2,0 %1,6 %299 00042 %
Muut1,8 %1,9 %239 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %690 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.