Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,0 %18,6 %1 003 00073 %
Yle TV230,1 %31,4 %1 002 00073 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,5 %561 00041 %
Yle yhteensä52,2 %51,6 %1 144 00083 %
MTV315,6 %16,2 %1 002 00073 %
Sub3,2 %3,0 %674 00049 %
AVA3,1 %4,0 %530 00039 %
C More Total0,7 %0,3 %154 00011 %
MTV yhteensä22,6 %23,5 %1 085 00079 %
Nelonen4,9 %5,8 %793 00058 %
Jim1,9 %1,7 %479 00035 %
Liv1,7 %2,0 %504 00037 %
Hero0,8 %1,1 %349 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,6 %951 00069 %
TV52,7 %2,5 %605 00044 %
Kutonen2,3 %1,9 %523 00038 %
Frii2,9 %2,5 %413 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0003 %
TLC1,6 %1,7 %326 00024 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,7 %784 00057 %
STAR Channel1,7 %1,9 %336 00025 %
National Geographic Channel2,5 %2,3 %446 00033 %
Disney Finland4,3 %4,2 %579 00042 %
Muut2,1 %1,3 %389 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.