Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %20,5 %2 974 00055 %
Yle TV230,1 %30,3 %3 402 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %1 645 00031 %
Yle yhteensä55,0 %53,1 %3 799 00070 %
MTV316,0 %17,6 %2 977 00055 %
Sub2,9 %2,8 %1 892 00035 %
AVA2,9 %3,7 %1 433 00027 %
C More Total0,8 %0,3 %617 00011 %
MTV yhteensä22,6 %24,4 %3 341 00062 %
Nelonen4,8 %5,5 %2 452 00045 %
Jim1,8 %1,7 %1 392 00026 %
Liv1,4 %1,5 %1 420 00026 %
Hero0,8 %1,1 %1 003 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,8 %2 907 00054 %
TV52,5 %2,6 %1 762 00033 %
Kutonen1,6 %1,3 %1 296 00024 %
Frii2,0 %1,9 %1 035 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %70 0001 %
TLC1,7 %1,6 %976 00018 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,4 %2 337 00043 %
STAR Channel1,8 %1,9 %1 084 00020 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %1 151 00021 %
Disney Finland3,9 %3,6 %1 690 00031 %
Muut2,0 %1,7 %1 334 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 239 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.