Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 192 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %22,8 %3 080 00057 %
Yle TV225,0 %21,8 %3 004 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 629 00030 %
Yle yhteensä51,0 %47,0 %3 636 00067 %
MTV316,2 %19,3 %3 133 00058 %
Sub3,4 %3,8 %1 936 00036 %
AVA2,5 %3,1 %1 411 00026 %
C More Total0,7 %0,5 %567 00011 %
MTV yhteensä22,8 %26,7 %3 447 00064 %
Nelonen6,3 %7,8 %2 574 00048 %
Jim1,8 %1,9 %1 503 00028 %
Liv1,7 %1,8 %1 466 00027 %
Hero0,8 %1,1 %890 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,6 %2 972 00055 %
TV53,0 %3,0 %1 790 00033 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 279 00024 %
Frii2,1 %1,7 %968 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC1,7 %1,4 %888 00016 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,4 %2 389 00044 %
STAR Channel2,1 %2,1 %995 00018 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 037 00019 %
Disney Finland4,3 %3,6 %1 591 00030 %
Muut2,2 %1,7 %1 347 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 192 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.