Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 537 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,0 %19,4 %311 00042 %
Yle TV224,5 %20,8 %327 00044 %
Yle Teema&Fem0,8 %1,2 %90 00012 %
Yle yhteensä41,3 %41,3 %428 00058 %
MTV317,5 %18,5 %332 00045 %
Sub6,1 %5,9 %231 00031 %
AVA1,2 %1,3 %81 00011 %
C More Total0,6 %0,7 %72 00010 %
MTV yhteensä25,4 %26,4 %393 00053 %
Nelonen5,6 %6,7 %258 00035 %
Jim1,8 %2,3 %133 00018 %
Liv1,6 %1,7 %115 00016 %
Hero0,7 %0,9 %65 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %11,6 %312 00042 %
TV54,2 %4,7 %192 00026 %
Kutonen3,4 %4,1 %146 00020 %
Frii2,5 %1,7 %83 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC0,5 %0,5 %73 00010 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,9 %268 00036 %
STAR Channel8,3 %6,8 %141 00019 %
National Geographic Channel2,0 %1,1 %76 00010 %
Disney Finland10,3 %7,9 %178 00024 %
Muut2,8 %2,0 %171 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %537 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.