Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %26,7 %1 201 00093 %
Yle TV224,0 %21,6 %1 084 00084 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,3 %885 00069 %
Yle yhteensä56,2 %51,6 %1 225 00095 %
MTV317,0 %21,0 %1 137 00088 %
Sub2,6 %2,7 %695 00054 %
AVA2,6 %3,3 %652 00051 %
C More Total0,8 %0,5 %256 00020 %
MTV yhteensä22,9 %27,5 %1 165 00090 %
Nelonen5,5 %7,0 %924 00072 %
Jim1,6 %1,5 %621 00048 %
Liv1,5 %1,6 %606 00047 %
Hero0,7 %1,0 %398 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %11,0 %1 002 00078 %
TV52,5 %2,5 %667 00052 %
Kutonen1,4 %1,1 %466 00036 %
Frii1,8 %1,5 %407 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %5 0000 %
TLC1,5 %1,2 %337 00026 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,6 %815 00063 %
STAR Channel0,7 %0,6 %312 00024 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %440 00034 %
Disney Finland2,6 %1,8 %569 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,6 %1,5 %503 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 234 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.