Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,9 %32,5 %1 213 00094 %
Yle TV27,0 %6,6 %1 048 00081 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,2 %902 00070 %
Yle yhteensä46,3 %42,3 %1 228 00095 %
MTV320,8 %24,0 %1 167 00091 %
Sub2,9 %2,8 %731 00057 %
AVA3,1 %3,5 %685 00053 %
C More Total1,7 %1,3 %228 00018 %
MTV yhteensä28,5 %31,6 %1 183 00092 %
Nelonen7,6 %9,7 %1 037 00080 %
Jim2,0 %1,7 %648 00050 %
Liv1,8 %2,0 %650 00050 %
Hero0,8 %1,1 %442 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,5 %1 103 00086 %
TV53,1 %2,8 %724 00056 %
Kutonen1,4 %0,8 %440 00034 %
Frii1,9 %1,8 %461 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC1,6 %1,7 %424 00033 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,4 %828 00064 %
STAR Channel0,8 %0,9 %385 00030 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %447 00035 %
Disney Finland2,6 %2,0 %586 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,3 %505 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.