Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 995 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %13,6 %488 00034 %
Yle TV27,6 %5,6 %512 00036 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,9 %173 00012 %
Yle yhteensä21,5 %20,1 %696 00049 %
MTV325,1 %26,7 %646 00045 %
Sub7,0 %7,7 %427 00030 %
AVA2,5 %2,8 %209 00015 %
C More Total1,2 %1,0 %130 0009 %
MTV yhteensä35,8 %38,3 %779 00055 %
Nelonen8,6 %10,6 %496 00035 %
Jim2,5 %2,3 %312 00022 %
Liv2,0 %2,0 %217 00015 %
Hero1,3 %2,2 %129 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,0 %643 00045 %
TV55,1 %5,5 %360 00025 %
Kutonen3,5 %3,6 %238 00017 %
Frii4,5 %4,1 %143 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %9 0001 %
TLC2,7 %2,0 %175 00012 %
Warner Bros. Discovery16,2 %15,7 %528 00037 %
STAR Channel8,0 %6,3 %278 00019 %
National Geographic Channel1,2 %1,1 %159 00011 %
Disney Finland9,3 %7,4 %352 00025 %
Muut3,1 %1,6 %318 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %995 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.