Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 978 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,8 %1 394 00052 %
Yle TV28,1 %6,9 %1 336 00050 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %832 00031 %
Yle yhteensä39,1 %36,4 %1 656 00062 %
MTV317,8 %20,6 %1 547 00058 %
Sub5,5 %5,9 %1 079 00040 %
AVA2,5 %2,8 %655 00025 %
C More Total2,4 %1,8 %288 00011 %
MTV yhteensä28,2 %31,1 %1 688 00063 %
Nelonen8,0 %9,9 %1 317 00049 %
Jim2,6 %2,3 %838 00031 %
Liv1,5 %1,7 %665 00025 %
Hero0,9 %1,2 %487 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,2 %1 478 00055 %
TV53,9 %4,0 %954 00036 %
Kutonen3,2 %2,7 %731 00027 %
Frii2,0 %1,8 %487 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %36 0001 %
TLC0,7 %0,6 %425 00016 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,8 %1 200 00045 %
STAR Channel3,4 %3,4 %629 00024 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %614 00023 %
Disney Finland6,4 %5,6 %934 00035 %
Muut3,0 %2,0 %659 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 978 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.