Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %26,8 %2 911 00054 %
Yle TV27,6 %6,5 %2 726 00051 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,7 %1 757 00033 %
Yle yhteensä39,2 %36,0 %3 452 00064 %
MTV320,4 %23,1 %3 146 00058 %
Sub4,3 %4,5 %1 993 00037 %
AVA3,1 %3,6 %1 504 00028 %
C More Total1,7 %1,2 %597 00011 %
MTV yhteensä29,5 %32,3 %3 456 00064 %
Nelonen8,4 %10,5 %2 694 00050 %
Jim2,2 %1,9 %1 582 00029 %
Liv1,9 %2,1 %1 457 00027 %
Hero1,0 %1,3 %964 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,8 %3 082 00057 %
TV53,6 %3,5 %1 847 00034 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 249 00023 %
Frii2,7 %2,6 %1 012 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC1,9 %1,7 %962 00018 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %2 394 00044 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 160 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 069 00020 %
Disney Finland4,5 %3,8 %1 678 00031 %
Muut2,7 %1,9 %1 302 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 131 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.