Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 852 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %26,9 %2 822 00056 %
Yle TV27,1 %6,5 %2 520 00050 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,6 %1 735 00035 %
Yle yhteensä39,0 %36,0 %3 226 00064 %
MTV320,6 %23,0 %3 025 00060 %
Sub4,2 %4,5 %1 927 00038 %
AVA3,2 %3,5 %1 494 00030 %
C More Total1,7 %1,2 %577 00012 %
MTV yhteensä29,7 %32,3 %3 308 00066 %
Nelonen8,3 %10,6 %2 586 00052 %
Jim2,2 %2,0 %1 557 00031 %
Liv1,9 %2,0 %1 439 00029 %
Hero0,9 %1,3 %954 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,9 %2 961 00059 %
TV53,6 %3,5 %1 831 00037 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 236 00025 %
Frii2,8 %2,6 %1 009 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC1,9 %1,7 %949 00019 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,1 %2 349 00047 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 126 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 055 00021 %
Disney Finland4,5 %3,8 %1 638 00033 %
Muut2,7 %1,9 %1 233 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 852 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.