Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 049 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %19,9 %2 896 00058 %
Yle TV28,1 %7,6 %2 529 00050 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,6 %1 542 00031 %
Yle yhteensä32,9 %29,2 %3 317 00066 %
MTV332,0 %35,8 %3 450 00069 %
Sub3,0 %2,9 %1 917 00038 %
AVA2,4 %2,4 %1 434 00029 %
C More Total1,8 %1,9 %609 00012 %
MTV yhteensä39,2 %42,9 %3 680 00073 %
Nelonen7,3 %9,8 %2 552 00051 %
Jim1,9 %1,4 %1 505 00030 %
Liv1,6 %1,6 %1 457 00029 %
Hero0,7 %1,0 %820 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,8 %2 925 00058 %
TV52,5 %2,4 %1 775 00035 %
Kutonen1,7 %1,4 %1 277 00025 %
Frii2,1 %1,8 %1 017 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,7 %1,3 %966 00019 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,0 %2 348 00047 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 117 00022 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %1 080 00022 %
Disney Finland4,1 %3,1 %1 666 00033 %
Muut4,3 %4,0 %1 351 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 049 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.