Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,7 %17,6 %1 025 00075 %
Yle TV26,4 %5,9 %838 00061 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,4 %531 00039 %
Yle yhteensä27,1 %24,8 %1 129 00082 %
MTV333,0 %36,3 %1 123 00082 %
Sub3,3 %3,3 %698 00051 %
AVA2,6 %2,6 %560 00041 %
C More Total2,3 %2,3 %222 00016 %
MTV yhteensä41,2 %44,6 %1 181 00086 %
Nelonen7,3 %10,1 %909 00066 %
Jim1,9 %1,5 %513 00037 %
Liv1,9 %1,9 %547 00040 %
Hero0,8 %1,1 %312 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,6 %1 007 00073 %
TV53,0 %2,8 %693 00051 %
Kutonen2,5 %1,8 %513 00037 %
Frii2,9 %2,7 %374 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %30 0002 %
TLC2,1 %1,4 %351 00026 %
Warner Bros. Discovery10,9 %8,9 %855 00062 %
STAR Channel2,1 %2,2 %446 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %437 00032 %
Disney Finland4,6 %3,8 %627 00046 %
Muut4,5 %3,3 %423 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.