Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 619 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,1 %17,7 %501 00073 %
Yle TV25,5 %5,3 %398 00058 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,4 %259 00038 %
Yle yhteensä25,7 %24,3 %562 00082 %
MTV332,4 %34,8 %550 00081 %
Sub3,2 %3,0 %320 00047 %
AVA3,2 %2,9 %276 00040 %
C More Total2,0 %1,8 %103 00015 %
MTV yhteensä40,8 %42,5 %571 00084 %
Nelonen9,3 %12,6 %433 00063 %
Jim1,8 %1,4 %201 00030 %
Liv2,6 %2,5 %285 00042 %
Hero0,8 %1,2 %146 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,7 %488 00071 %
TV53,4 %3,0 %322 00047 %
Kutonen1,5 %1,1 %198 00029 %
Frii4,5 %4,0 %185 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC3,7 %2,2 %191 00028 %
Warner Bros. Discovery13,3 %10,3 %400 00059 %
STAR Channel1,1 %1,4 %199 00029 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %192 00028 %
Disney Finland2,5 %2,4 %290 00042 %
Muut3,4 %2,7 %172 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %619 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.