Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 630 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,7 %19,1 %513 00075 %
Yle TV25,1 %4,4 %407 00060 %
Yle Teema&Fem2,6 %1,8 %305 00045 %
Yle yhteensä28,4 %25,2 %577 00084 %
MTV327,6 %30,3 %563 00082 %
Sub4,2 %4,7 %293 00043 %
AVA3,3 %3,1 %280 00041 %
C More Total1,4 %1,4 %118 00017 %
MTV yhteensä36,5 %39,5 %581 00085 %
Nelonen10,1 %13,5 %415 00061 %
Jim1,9 %1,7 %257 00038 %
Liv3,2 %3,2 %285 00042 %
Hero1,0 %1,2 %164 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,5 %500 00073 %
TV53,6 %3,2 %312 00046 %
Kutonen1,5 %1,3 %202 00030 %
Frii4,1 %3,8 %199 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
TLC3,1 %1,9 %208 00031 %
Warner Bros. Discovery12,3 %10,2 %420 00062 %
STAR Channel1,6 %1,6 %160 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %203 00030 %
Disney Finland3,3 %2,7 %274 00040 %
Muut3,5 %2,8 %182 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %630 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.