Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 550 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %27,9 %539 00095 %
Yle TV26,8 %5,5 %452 00080 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %380 00067 %
Yle yhteensä41,8 %36,8 %541 00095 %
MTV320,3 %25,7 %522 00092 %
Sub6,1 %5,8 %349 00061 %
AVA2,1 %2,2 %304 00053 %
C More Total1,6 %1,9 %153 00027 %
MTV yhteensä30,1 %35,6 %534 00094 %
Nelonen6,5 %9,2 %435 00076 %
Jim3,0 %2,2 %324 00057 %
Liv1,3 %1,4 %294 00052 %
Hero1,0 %1,7 %208 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,6 %469 00082 %
TV52,3 %1,9 %312 00055 %
Kutonen3,0 %1,8 %264 00046 %
Frii1,7 %1,6 %237 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %14 0002 %
TLC0,9 %0,8 %195 00034 %
Warner Bros. Discovery8,0 %6,2 %395 00069 %
STAR Channel1,5 %1,2 %196 00034 %
National Geographic Channel3,7 %2,7 %274 00048 %
Disney Finland5,2 %3,9 %332 00058 %
Muut3,4 %3,0 %231 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %550 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.