Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %28,2 %1 224 00095 %
Yle TV26,8 %5,8 %996 00077 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,6 %841 00065 %
Yle yhteensä42,6 %37,6 %1 233 00096 %
MTV323,9 %27,3 %1 173 00091 %
Sub4,1 %3,8 %736 00057 %
AVA2,5 %2,7 %670 00052 %
C More Total1,2 %1,3 %270 00021 %
MTV yhteensä31,8 %35,1 %1 205 00094 %
Nelonen7,8 %11,5 %986 00077 %
Jim2,4 %1,7 %636 00049 %
Liv1,8 %2,0 %672 00052 %
Hero0,9 %1,5 %438 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,8 %1 053 00082 %
TV52,1 %1,8 %656 00051 %
Kutonen1,7 %1,1 %504 00039 %
Frii1,6 %1,5 %487 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0002 %
TLC1,6 %1,4 %428 00033 %
Warner Bros. Discovery7,1 %5,9 %839 00065 %
STAR Channel1,0 %0,8 %370 00029 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %465 00036 %
Disney Finland3,2 %2,3 %619 00048 %
Muut2,6 %2,5 %449 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.