Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,3 %31,6 %1 220 00095 %
Yle TV26,5 %6,7 %1 031 00080 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,6 %910 00071 %
Yle yhteensä45,9 %41,9 %1 243 00097 %
MTV320,9 %24,1 %1 189 00092 %
Sub3,1 %3,3 %769 00060 %
AVA2,7 %2,9 %645 00050 %
C More Total1,8 %1,2 %297 00023 %
MTV yhteensä28,4 %31,4 %1 208 00094 %
Nelonen8,3 %11,5 %1 032 00080 %
Jim2,7 %2,4 %681 00053 %
Liv1,4 %1,5 %662 00051 %
Hero0,8 %1,2 %435 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,6 %1 110 00086 %
TV52,1 %1,8 %700 00054 %
Kutonen2,0 %1,4 %567 00044 %
Frii1,9 %1,7 %449 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,5 %1,2 %436 00034 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,2 %883 00069 %
STAR Channel0,9 %0,8 %362 00028 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %487 00038 %
Disney Finland2,9 %2,0 %596 00046 %
Muut2,3 %1,9 %430 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 249 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.