Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %21,3 %418 00056 %
Yle TV27,7 %5,4 %298 00040 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,5 %117 00016 %
Yle yhteensä33,2 %28,2 %475 00064 %
MTV321,5 %22,2 %408 00055 %
Sub5,7 %5,9 %236 00032 %
AVA1,0 %1,4 %104 00014 %
C More Total3,1 %3,1 %120 00016 %
MTV yhteensä31,3 %32,6 %465 00063 %
Nelonen5,6 %8,2 %268 00036 %
Jim2,8 %2,9 %183 00025 %
Liv1,8 %1,9 %127 00017 %
Hero0,7 %0,9 %79 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,9 %343 00046 %
TV54,3 %4,9 %193 00026 %
Kutonen4,5 %4,4 %189 00026 %
Frii1,0 %0,7 %59 0008 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC0,7 %0,6 %82 00011 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,6 %291 00039 %
STAR Channel5,9 %6,6 %163 00022 %
National Geographic Channel2,0 %1,8 %110 00015 %
Disney Finland7,8 %8,4 %211 00029 %
Muut6,4 %6,3 %212 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %568 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.