Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %27,5 %1 786 00067 %
Yle TV27,0 %6,7 %1 410 00053 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,7 %885 00033 %
Yle yhteensä40,3 %36,9 %1 972 00074 %
MTV318,4 %20,7 %1 723 00065 %
Sub5,4 %6,0 %1 179 00044 %
AVA1,9 %2,0 %727 00027 %
C More Total2,9 %2,4 %503 00019 %
MTV yhteensä28,6 %31,1 %1 877 00070 %
Nelonen6,8 %9,3 %1 351 00051 %
Jim2,9 %2,9 %903 00034 %
Liv1,4 %1,5 %746 00028 %
Hero0,8 %1,2 %524 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,9 %1 556 00058 %
TV52,9 %2,9 %980 00037 %
Kutonen3,9 %3,3 %922 00035 %
Frii1,6 %1,5 %484 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0002 %
TLC0,7 %0,4 %481 00018 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,3 %1 305 00049 %
STAR Channel2,7 %3,0 %605 00023 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %701 00026 %
Disney Finland6,0 %5,4 %950 00036 %
Muut4,1 %3,5 %757 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 184 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.