Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %28,1 %1 981 00073 %
Yle TV26,6 %6,3 %1 532 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %948 00035 %
Yle yhteensä42,4 %37,2 %2 133 00078 %
MTV323,1 %25,5 %1 806 00066 %
Sub2,4 %2,7 %942 00035 %
AVA2,7 %3,0 %838 00031 %
C More Total1,6 %1,1 %397 00015 %
MTV yhteensä29,9 %32,1 %1 942 00071 %
Nelonen9,3 %12,9 %1 446 00053 %
Jim2,3 %2,3 %822 00030 %
Liv1,9 %2,2 %861 00032 %
Hero0,8 %1,1 %480 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,5 %1 711 00063 %
TV52,3 %2,2 %963 00035 %
Kutonen1,3 %1,3 %659 00024 %
Frii2,2 %2,3 %581 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0000 %
TLC2,2 %1,6 %562 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,6 %1 314 00048 %
STAR Channel1,6 %1,7 %525 00019 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %519 00019 %
Disney Finland2,7 %2,6 %805 00030 %
Muut2,7 %2,1 %702 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 345 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.