Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %27,8 %3 603 00072 %
Yle TV26,3 %6,5 %2 721 00054 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 809 00036 %
Yle yhteensä41,1 %37,0 %3 837 00077 %
MTV321,0 %23,2 %3 383 00067 %
Sub3,9 %4,3 %2 064 00041 %
AVA2,3 %2,5 %1 541 00031 %
C More Total2,2 %1,7 %868 00017 %
MTV yhteensä29,5 %31,7 %3 647 00073 %
Nelonen8,0 %11,3 %2 702 00054 %
Jim2,6 %2,6 %1 698 00034 %
Liv1,6 %1,9 %1 584 00032 %
Hero0,8 %1,2 %992 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,9 %3 157 00063 %
TV52,6 %2,5 %1 901 00038 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 565 00031 %
Frii1,9 %1,9 %1 047 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %54 0001 %
TLC1,5 %1,1 %1 021 00020 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,9 %2 549 00051 %
STAR Channel2,1 %2,2 %1 094 00022 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 198 00024 %
Disney Finland4,3 %3,8 %1 705 00034 %
Muut3,4 %2,8 %1 371 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 241 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.