Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 942 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %21,9 %2 902 00058 %
Yle TV26,3 %4,9 %2 394 00048 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 739 00035 %
Yle yhteensä34,1 %29,4 %3 309 00066 %
MTV325,4 %29,2 %3 305 00066 %
Sub4,7 %4,6 %1 855 00037 %
AVA2,4 %2,5 %1 484 00030 %
C More Total1,5 %1,5 %676 00013 %
MTV yhteensä34,0 %37,7 %3 513 00070 %
Nelonen8,1 %11,3 %2 511 00050 %
Jim2,6 %2,2 %1 623 00032 %
Liv2,0 %2,1 %1 503 00030 %
Hero0,8 %1,2 %870 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,8 %2 907 00058 %
TV53,3 %3,1 %1 768 00035 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 346 00027 %
Frii2,1 %2,0 %1 054 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %80 0002 %
TLC1,7 %1,4 %1 035 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,3 %2 410 00048 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 052 00021 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 091 00022 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 636 00033 %
Muut4,5 %4,1 %1 349 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 942 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.