Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %21,8 %2 988 00055 %
Yle TV26,7 %4,9 %2 595 00048 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %1 763 00033 %
Yle yhteensä34,3 %29,3 %3 532 00066 %
MTV325,3 %29,3 %3 450 00064 %
Sub4,7 %4,6 %1 903 00035 %
AVA2,4 %2,4 %1 490 00028 %
C More Total1,5 %1,5 %697 00013 %
MTV yhteensä33,9 %37,8 %3 681 00068 %
Nelonen8,2 %11,3 %2 648 00049 %
Jim2,6 %2,2 %1 649 00031 %
Liv2,1 %2,2 %1 532 00028 %
Hero0,8 %1,2 %874 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,8 %3 053 00057 %
TV53,3 %3,1 %1 825 00034 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 360 00025 %
Frii2,0 %1,9 %1 062 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %86 0002 %
TLC1,7 %1,4 %1 052 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,3 %2 491 00046 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 088 00020 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 111 00021 %
Disney Finland4,7 %3,8 %1 680 00031 %
Muut4,4 %4,1 %1 403 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 227 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.