Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 889 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %21,4 %1 380 00056 %
Yle TV26,2 %4,6 %1 161 00047 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %855 00035 %
Yle yhteensä33,0 %28,4 %1 580 00064 %
MTV323,3 %28,4 %1 615 00065 %
Sub6,2 %6,0 %978 00040 %
AVA1,9 %1,9 %701 00028 %
C More Total1,9 %2,0 %357 00014 %
MTV yhteensä33,4 %38,3 %1 708 00069 %
Nelonen6,7 %9,0 %1 216 00049 %
Jim3,2 %2,6 %874 00035 %
Liv1,4 %1,5 %677 00027 %
Hero0,8 %1,2 %416 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,3 %1 414 00057 %
TV53,6 %3,6 %908 00037 %
Kutonen3,0 %2,4 %791 00032 %
Frii1,5 %1,4 %506 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %48 0002 %
TLC0,7 %0,7 %481 00019 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,4 %1 219 00049 %
STAR Channel2,9 %2,6 %566 00023 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %633 00026 %
Disney Finland6,1 %4,9 %886 00036 %
Muut6,1 %5,7 %733 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 889 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.