Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 032 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %21,3 %1 417 00053 %
Yle TV26,6 %4,7 %1 250 00047 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,5 %862 00032 %
Yle yhteensä33,2 %28,4 %1 682 00063 %
MTV323,2 %28,5 %1 683 00063 %
Sub6,2 %6,0 %1 011 00038 %
AVA1,9 %1,9 %703 00026 %
C More Total1,9 %2,0 %365 00014 %
MTV yhteensä33,3 %38,3 %1 792 00067 %
Nelonen6,8 %9,0 %1 279 00048 %
Jim3,2 %2,6 %879 00033 %
Liv1,4 %1,5 %690 00026 %
Hero0,8 %1,2 %416 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,2 %1 479 00056 %
TV53,6 %3,6 %946 00035 %
Kutonen3,0 %2,4 %798 00030 %
Frii1,5 %1,4 %511 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %50 0002 %
TLC0,7 %0,7 %492 00018 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,5 %1 267 00048 %
STAR Channel3,0 %2,7 %585 00022 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %646 00024 %
Disney Finland6,2 %5,0 %910 00034 %
Muut6,0 %5,7 %754 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 032 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.