Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 995 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,4 %8,3 %499 00035 %
Yle TV27,0 %3,6 %443 00031 %
Yle Teema&Fem0,9 %0,9 %186 00013 %
Yle yhteensä16,2 %12,8 %674 00047 %
MTV329,7 %34,0 %771 00054 %
Sub5,2 %4,4 %347 00024 %
AVA1,7 %1,9 %211 00015 %
C More Total1,1 %0,9 %132 0009 %
MTV yhteensä37,6 %41,2 %833 00058 %
Nelonen8,1 %10,5 %472 00033 %
Jim3,2 %3,3 %301 00021 %
Liv2,4 %2,3 %235 00016 %
Hero0,4 %0,6 %90 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,7 %606 00042 %
TV56,4 %6,1 %354 00025 %
Kutonen2,9 %2,9 %251 00018 %
Frii2,8 %2,4 %154 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0001 %
TLC2,3 %1,7 %170 00012 %
Warner Bros. Discovery14,7 %13,3 %546 00038 %
STAR Channel6,1 %5,0 %229 00016 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %140 00010 %
Disney Finland7,5 %6,1 %308 00022 %
Muut10,0 %9,9 %347 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %995 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.