Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %21,8 %838 00059 %
Yle TV28,1 %7,4 %576 00040 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,3 %191 00013 %
Yle yhteensä35,1 %30,5 %932 00065 %
MTV322,2 %23,8 %778 00054 %
Sub4,3 %4,4 %397 00028 %
AVA1,3 %1,7 %222 00016 %
C More Total2,5 %2,3 %202 00014 %
MTV yhteensä30,4 %32,1 %892 00062 %
Nelonen6,8 %9,4 %533 00037 %
Jim2,3 %2,4 %325 00023 %
Liv2,2 %2,4 %271 00019 %
Hero0,6 %0,9 %137 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,0 %707 00049 %
TV53,8 %4,3 %369 00026 %
Kutonen3,4 %3,2 %315 00022 %
Frii1,3 %1,2 %135 0009 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %7 0001 %
TLC1,6 %1,2 %161 00011 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,2 %548 00038 %
STAR Channel5,3 %5,8 %280 00020 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %186 00013 %
Disney Finland7,1 %7,4 %360 00025 %
Muut5,4 %4,7 %369 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 120 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.