Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %27,8 %3 767 00070 %
Yle TV26,8 %6,5 %2 942 00055 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 833 00034 %
Yle yhteensä41,4 %37,1 %4 104 00076 %
MTV320,8 %23,2 %3 529 00065 %
Sub3,9 %4,2 %2 121 00039 %
AVA2,3 %2,5 %1 565 00029 %
C More Total2,2 %1,7 %900 00017 %
MTV yhteensä29,3 %31,7 %3 820 00071 %
Nelonen8,1 %11,2 %2 797 00052 %
Jim2,6 %2,6 %1 726 00032 %
Liv1,6 %1,9 %1 608 00030 %
Hero0,8 %1,2 %1 005 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,8 %3 267 00061 %
TV52,6 %2,5 %1 943 00036 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 582 00029 %
Frii1,9 %1,9 %1 065 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %54 0001 %
TLC1,5 %1,1 %1 043 00019 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,9 %2 619 00049 %
STAR Channel2,1 %2,3 %1 130 00021 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 220 00023 %
Disney Finland4,4 %3,9 %1 755 00033 %
Muut3,4 %2,7 %1 460 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 529 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.