Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,1 %3 163 00059 %
Yle TV26,8 %4,7 %2 897 00054 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %2 028 00038 %
Yle yhteensä37,1 %32,1 %3 663 00068 %
MTV318,5 %21,5 %3 358 00062 %
Sub4,2 %4,4 %2 196 00041 %
AVA2,6 %2,6 %1 643 00030 %
C More Total1,2 %1,0 %665 00012 %
MTV yhteensä26,5 %29,5 %3 689 00068 %
Nelonen8,5 %12,0 %2 916 00054 %
Jim2,4 %2,2 %1 786 00033 %
Liv1,9 %2,0 %1 738 00032 %
Hero0,9 %1,3 %1 022 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,5 %3 276 00061 %
TV56,9 %8,3 %2 425 00045 %
Kutonen3,9 %3,0 %1 728 00032 %
Frii2,0 %1,7 %1 097 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 116 00021 %
Warner Bros. Discovery15,6 %15,4 %2 938 00054 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 210 00022 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 205 00022 %
Disney Finland4,5 %3,5 %1 801 00033 %
Muut3,1 %2,1 %1 341 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 375 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.