Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %23,0 %1 469 00059 %
Yle TV26,3 %4,8 %1 273 00052 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %962 00039 %
Yle yhteensä35,2 %30,7 %1 609 00065 %
MTV315,0 %18,4 %1 546 00063 %
Sub5,6 %5,8 %1 112 00045 %
AVA2,1 %2,1 %728 00029 %
C More Total1,7 %1,3 %359 00015 %
MTV yhteensä24,4 %27,6 %1 686 00068 %
Nelonen7,2 %10,1 %1 319 00053 %
Jim2,7 %2,5 %915 00037 %
Liv1,6 %1,9 %786 00032 %
Hero0,9 %1,3 %488 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,9 %1 469 00059 %
TV59,0 %11,4 %1 208 00049 %
Kutonen5,6 %4,5 %964 00039 %
Frii1,8 %1,5 %543 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %38 0002 %
TLC0,8 %0,5 %491 00020 %
Warner Bros. Discovery18,5 %19,1 %1 413 00057 %
STAR Channel2,5 %2,4 %614 00025 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %681 00028 %
Disney Finland6,1 %4,6 %928 00038 %
Muut3,9 %2,4 %714 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 936 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.