Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 550 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %29,3 %543 00095 %
Yle TV26,1 %4,8 %473 00083 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,1 %432 00076 %
Yle yhteensä43,1 %38,2 %546 00096 %
MTV314,9 %19,5 %518 00091 %
Sub5,4 %5,1 %392 00069 %
AVA2,5 %2,4 %315 00055 %
C More Total1,7 %1,1 %139 00024 %
MTV yhteensä24,4 %28,2 %530 00093 %
Nelonen6,5 %9,4 %468 00082 %
Jim2,6 %2,4 %332 00058 %
Liv1,3 %1,7 %314 00055 %
Hero0,9 %1,5 %204 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %15,0 %497 00087 %
TV56,1 %7,7 %389 00068 %
Kutonen4,6 %3,6 %323 00057 %
Frii2,1 %1,7 %224 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %9 0002 %
TLC0,7 %0,4 %187 00033 %
Warner Bros. Discovery14,2 %14,0 %431 00076 %
STAR Channel1,4 %1,3 %182 00032 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %277 00049 %
Disney Finland4,7 %3,2 %314 00055 %
Muut3,0 %1,6 %245 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %550 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.