Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %28,3 %545 00096 %
Yle TV26,2 %5,2 %487 00085 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %395 00069 %
Yle yhteensä42,3 %36,5 %549 00096 %
MTV315,7 %19,7 %522 00092 %
Sub4,3 %3,8 %374 00066 %
AVA2,2 %1,8 %320 00056 %
C More Total2,5 %2,9 %179 00031 %
MTV yhteensä24,6 %28,2 %537 00094 %
Nelonen8,3 %11,5 %452 00079 %
Jim3,2 %3,6 %350 00061 %
Liv1,0 %1,3 %307 00054 %
Hero1,0 %1,6 %253 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %18,0 %483 00085 %
TV54,6 %5,7 %411 00072 %
Kutonen3,6 %3,2 %290 00051 %
Frii2,2 %1,7 %234 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %3 0000 %
TLC0,7 %0,5 %191 00034 %
Warner Bros. Discovery11,9 %11,6 %447 00078 %
STAR Channel1,5 %1,5 %213 00037 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %285 00050 %
Disney Finland5,2 %3,9 %341 00060 %
Muut3,6 %3,4 %253 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %552 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.