Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 113 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,6 %1 561 00059 %
Yle TV26,5 %5,0 %1 401 00053 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,4 %901 00034 %
Yle yhteensä35,0 %30,0 %1 798 00067 %
MTV316,2 %19,6 %1 654 00062 %
Sub5,1 %4,7 %1 134 00043 %
AVA2,0 %1,7 %727 00027 %
C More Total3,2 %4,1 %484 00018 %
MTV yhteensä26,5 %30,0 %1 807 00068 %
Nelonen9,1 %11,8 %1 417 00053 %
Jim3,5 %3,7 %1 003 00038 %
Liv1,1 %1,3 %771 00029 %
Hero0,8 %1,2 %516 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,0 %1 618 00061 %
TV56,9 %8,1 %1 259 00047 %
Kutonen4,3 %3,9 %906 00034 %
Frii1,8 %1,4 %545 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %33 0001 %
TLC0,7 %0,5 %467 00018 %
Warner Bros. Discovery15,0 %15,0 %1 464 00055 %
STAR Channel2,5 %2,5 %702 00026 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %710 00027 %
Disney Finland5,9 %4,7 %998 00037 %
Muut4,8 %4,8 %836 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 113 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.