Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,4 %28,8 %1 244 00097 %
Yle TV26,5 %5,4 %1 094 00085 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,4 %914 00071 %
Yle yhteensä43,9 %37,6 %1 248 00097 %
MTV319,9 %23,2 %1 201 00093 %
Sub3,0 %2,8 %775 00060 %
AVA2,2 %2,1 %694 00054 %
C More Total1,6 %1,6 %310 00024 %
MTV yhteensä26,7 %29,6 %1 222 00095 %
Nelonen9,2 %13,3 %1 042 00081 %
Jim2,7 %3,1 %739 00057 %
Liv1,4 %1,6 %688 00053 %
Hero0,9 %1,3 %519 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %19,3 %1 107 00086 %
TV53,7 %3,8 %836 00065 %
Kutonen2,3 %2,1 %538 00042 %
Frii2,0 %1,7 %449 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %3 0000 %
TLC1,6 %1,4 %440 00034 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,3 %938 00073 %
STAR Channel1,0 %1,0 %418 00032 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %501 00039 %
Disney Finland3,2 %2,4 %660 00051 %
Muut2,7 %2,6 %502 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 251 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.