Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 543 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %12,1 %329 00044 %
Yle TV26,8 %5,4 %280 00038 %
Yle Teema&Fem0,9 %1,0 %124 00017 %
Yle yhteensä19,7 %18,6 %414 00056 %
MTV318,1 %20,4 %369 00050 %
Sub8,5 %7,2 %241 00032 %
AVA2,0 %1,4 %101 00014 %
C More Total4,0 %5,3 %89 00012 %
MTV yhteensä32,6 %34,3 %414 00056 %
Nelonen8,4 %10,4 %313 00042 %
Jim4,5 %3,6 %205 00028 %
Liv1,1 %1,2 %136 00018 %
Hero0,5 %0,7 %62 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,9 %371 00050 %
TV511,5 %12,6 %269 00036 %
Kutonen5,5 %5,3 %176 00024 %
Frii1,7 %1,8 %94 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %7 0001 %
TLC0,8 %0,5 %84 00011 %
Warner Bros. Discovery21,0 %21,3 %333 00045 %
STAR Channel5,1 %4,6 %169 00023 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %111 00015 %
Disney Finland7,7 %6,3 %206 00028 %
Muut7,0 %7,3 %189 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %543 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.