Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,2 %3 146 00063 %
Yle TV26,1 %5,0 %2 702 00054 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 879 00037 %
Yle yhteensä36,1 %31,0 %3 515 00070 %
MTV319,6 %22,1 %3 311 00066 %
Sub3,8 %3,5 %2 100 00042 %
AVA2,3 %2,1 %1 574 00031 %
C More Total2,4 %2,8 %881 00018 %
MTV yhteensä28,0 %30,6 %3 593 00072 %
Nelonen10,3 %14,1 %2 871 00057 %
Jim2,9 %3,2 %1 843 00037 %
Liv1,6 %1,8 %1 640 00033 %
Hero0,9 %1,1 %1 044 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %20,2 %3 246 00065 %
TV55,5 %5,9 %2 314 00046 %
Kutonen3,0 %2,7 %1 561 00031 %
Frii2,1 %1,8 %1 067 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %63 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 064 00021 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,5 %2 838 00057 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 269 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 233 00025 %
Disney Finland4,4 %3,6 %1 827 00036 %
Muut3,8 %3,6 %1 448 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 133 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.