Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 955 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,8 %1 506 00061 %
Yle TV25,9 %4,9 %1 288 00052 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %877 00036 %
Yle yhteensä34,7 %30,1 %1 664 00067 %
MTV316,3 %19,6 %1 578 00064 %
Sub5,1 %4,6 %1 095 00044 %
AVA2,0 %1,7 %717 00029 %
C More Total3,2 %4,0 %473 00019 %
MTV yhteensä26,7 %30,0 %1 712 00069 %
Nelonen9,0 %11,8 %1 344 00054 %
Jim3,5 %3,7 %975 00039 %
Liv1,1 %1,3 %754 00030 %
Hero0,8 %1,2 %511 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,0 %1 528 00062 %
TV56,9 %8,1 %1 207 00049 %
Kutonen4,3 %3,9 %887 00036 %
Frii1,9 %1,4 %543 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %33 0001 %
TLC0,7 %0,5 %462 00019 %
Warner Bros. Discovery15,1 %15,0 %1 408 00057 %
STAR Channel2,5 %2,5 %678 00027 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %696 00028 %
Disney Finland5,9 %4,7 %967 00039 %
Muut4,8 %4,7 %794 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 955 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.