Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,1 %3 245 00060 %
Yle TV26,7 %5,1 %2 938 00054 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 928 00036 %
Yle yhteensä36,4 %30,9 %3 775 00070 %
MTV319,4 %22,1 %3 456 00064 %
Sub3,8 %3,5 %2 183 00040 %
AVA2,3 %2,1 %1 591 00030 %
C More Total2,4 %2,8 %909 00017 %
MTV yhteensä27,8 %30,5 %3 776 00070 %
Nelonen10,3 %14,1 %3 022 00056 %
Jim2,9 %3,2 %1 898 00035 %
Liv1,6 %1,8 %1 671 00031 %
Hero0,9 %1,1 %1 053 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %20,2 %3 421 00063 %
TV55,5 %5,9 %2 382 00044 %
Kutonen2,9 %2,7 %1 586 00029 %
Frii2,1 %1,8 %1 083 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %69 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 079 00020 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,5 %2 938 00054 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 310 00024 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 253 00023 %
Disney Finland4,4 %3,7 %1 880 00035 %
Muut3,8 %3,7 %1 536 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 440 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.