Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,5 %1 685 00062 %
Yle TV26,9 %5,1 %1 537 00056 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %1 027 00038 %
Yle yhteensä37,7 %31,8 %1 978 00073 %
MTV322,4 %24,2 %1 801 00066 %
Sub2,5 %2,5 %1 049 00038 %
AVA2,5 %2,5 %864 00032 %
C More Total1,7 %1,8 %425 00016 %
MTV yhteensä29,0 %31,0 %1 969 00072 %
Nelonen11,5 %16,2 %1 605 00059 %
Jim2,4 %2,7 %895 00033 %
Liv2,1 %2,3 %900 00033 %
Hero0,9 %1,1 %537 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %22,3 %1 803 00066 %
TV54,2 %4,0 %1 123 00041 %
Kutonen1,7 %1,7 %681 00025 %
Frii2,3 %2,1 %538 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %36 0001 %
TLC2,6 %2,1 %612 00022 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,3 %1 474 00054 %
STAR Channel1,7 %1,7 %608 00022 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %543 00020 %
Disney Finland3,0 %2,8 %882 00032 %
Muut2,9 %2,7 %700 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 328 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.