Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,6 %1 714 00063 %
Yle TV27,5 %5,6 %1 552 00057 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,3 %1 048 00038 %
Yle yhteensä38,0 %33,5 %1 971 00072 %
MTV321,8 %23,9 %1 813 00066 %
Sub3,0 %3,0 %1 117 00041 %
AVA2,8 %2,7 %935 00034 %
C More Total1,6 %1,3 %439 00016 %
MTV yhteensä29,2 %30,8 %1 979 00073 %
Nelonen11,3 %16,2 %1 594 00058 %
Jim2,7 %2,7 %926 00034 %
Liv2,1 %1,9 %920 00034 %
Hero0,9 %1,3 %509 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %22,2 %1 822 00067 %
TV53,7 %3,4 %1 107 00041 %
Kutonen1,3 %1,3 %699 00026 %
Frii2,7 %2,2 %588 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,7 %2,1 %608 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,2 %1 451 00053 %
STAR Channel1,8 %1,7 %576 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %537 00020 %
Disney Finland3,3 %2,6 %856 00031 %
Muut2,7 %2,2 %722 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 317 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.