Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %12,0 %630 00044 %
Yle TV27,9 %6,3 %574 00040 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,2 %233 00016 %
Yle yhteensä21,2 %19,4 %832 00058 %
MTV320,2 %19,8 %716 00050 %
Sub4,8 %5,1 %454 00032 %
AVA2,5 %2,0 %306 00021 %
C More Total3,6 %3,9 %247 00017 %
MTV yhteensä31,1 %30,9 %879 00061 %
Nelonen11,1 %15,9 %649 00045 %
Jim3,7 %3,7 %393 00027 %
Liv2,8 %2,8 %345 00024 %
Hero0,5 %0,6 %112 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %23,0 %813 00057 %
TV55,9 %7,5 %477 00033 %
Kutonen3,6 %3,4 %319 00022 %
Frii2,7 %2,0 %175 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
TLC2,4 %2,0 %207 00014 %
Warner Bros. Discovery15,2 %15,6 %661 00046 %
STAR Channel7,7 %6,3 %296 00021 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %215 00015 %
Disney Finland9,7 %7,8 %403 00028 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,5 %4,6 %346 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 106 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.