Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,1 %1 591 00060 %
Yle TV27,8 %6,6 %1 461 00055 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %934 00035 %
Yle yhteensä37,8 %34,1 %1 813 00068 %
MTV316,5 %18,9 %1 584 00059 %
Sub4,9 %5,2 %1 187 00045 %
AVA2,1 %2,1 %802 00030 %
C More Total3,8 %3,5 %508 00019 %
MTV yhteensä27,2 %29,7 %1 789 00067 %
Nelonen8,7 %12,1 %1 394 00052 %
Jim3,3 %3,2 %988 00037 %
Liv1,2 %1,3 %775 00029 %
Hero0,8 %1,2 %488 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,9 %1 616 00061 %
TV54,3 %5,0 %1 198 00045 %
Kutonen3,8 %3,3 %891 00033 %
Frii2,0 %1,5 %600 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %39 0001 %
TLC0,6 %0,5 %448 00017 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,9 %1 434 00054 %
STAR Channel2,8 %2,5 %649 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %763 00029 %
Disney Finland6,2 %4,9 %1 026 00039 %
Muut4,6 %4,0 %818 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 090 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.