Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 559 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %10,4 %303 00044 %
Yle TV28,7 %6,1 %302 00044 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,1 %112 00016 %
Yle yhteensä19,9 %17,6 %418 00060 %
MTV321,1 %22,1 %379 00055 %
Sub4,0 %3,9 %219 00032 %
AVA3,3 %2,4 %182 00026 %
C More Total2,1 %2,1 %128 00018 %
MTV yhteensä30,5 %30,4 %450 00065 %
Nelonen12,7 %18,6 %348 00050 %
Jim2,8 %3,6 %201 00029 %
Liv3,9 %3,3 %200 00029 %
Hero0,6 %0,6 %69 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %25,9 %433 00063 %
TV55,2 %6,1 %216 00031 %
Kutonen2,6 %2,6 %150 00022 %
Frii3,6 %2,9 %103 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %9 0001 %
TLC4,0 %3,2 %128 00018 %
Warner Bros. Discovery15,8 %15,2 %337 00049 %
STAR Channel7,5 %6,5 %137 00020 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %92 00013 %
Disney Finland8,8 %7,6 %184 00027 %
Muut5,6 %3,9 %168 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %559 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.